loading...
سرگرمی
محسن بازدید : 167 دوشنبه 03 آذر 1393 نظرات (0)

یک سال پیش در همین روزها بود که مرتضی پاشایی به توصیه علی لهراسبی به پزشکی در بیمارستان نیکان تهران مراجعه کرد. بعد از چند آزمایش، پزشکان تشخیص سرطان معده وخیم را دادند. مدتی بعد صحبت‌هایی درباره ابتلای یک خواننده پاپ به سرطان مطرح شد. اما این حرف‌ها توسط مهدی کُرد مدیر برنامه‌های مرتضی پاشایی تکذیب شد ولی با گذشت زمان مشخص شد که متاسفانه این مساله صحت دارد. علی لهراسبی از ناگفته‌های روزهای بیماری مرتضی پاشایی می‌گوید:

*گویا مرتضی اولین بار به توصیه شما به پزشک مراجعه کرد، از آن روزها برایمان بگویید.

مرتضی یکی از دوستان خوب من بود. مدتی بود که دچار ریفلاکس معده می‌شد. این مشکلی بود که من هم داشتم. برای این مشکل باید آزمایش آندوسکوپی می‌دادیم. ولی هم من و هم مرتضی این آزمایش را انجام نمی‌دادیم. مرتضی به چند پزشک هم مراجعه کرده بود و تشخیص‌های غلطی داده بودند. تا اینکه من یک پزشک در بیمارستان نیکان پیدا کردم که آندوسکوپی را با بیهوشی انجام می‌داد. مرتضی به او مراجعه کرد و متاسفانه تشخیص تومور یا همان سرطان را دادند. بعد از چند روز بستری شد و عمل کرد. آهنگ بغض را هم، همان شب تشخیص بیماری خواند. متاسفانه بیماری خیلی پیشرفت کرده بود. اما مرتضی انسان قوی‌ای بود.

*در روزهای بیماری مرتضی، هنرمندان زیادی به ملاقات وی رفتند. این ملاقات‌ها چقدر در روحیه‌اش تاثیر داشت؟

قبل از وخامت خیلی خوشحال می‌شد. ولی روزهای آخر بیشتر دوست داشت اطرافیانش کنارش باشند. دوست داشت همیشه او را در سلامت ببینند. چند بار به ما گفت اگر می‌شود کسی اینجا نیاید. ولی وقتی به ملاقاتش می‌آمدند، خوشحال می‌شد و با خوشرویی استقبال می‌کرد.

*به نظر می‌رسید بعضی هنرمندان در این روزها به ملاقات مرتضی می‌آمدند تا او را ابزاری برای مطرح کردن خودشان کنند. این مسائل واقعا وجود داشت؟

نمی‌توانم بگویم که وجود نداشت. نه همه هنرمندان ولی بعضی‌ها این کار را می‌کردند. سعی می‌کردند از مرتضی به نفع خودشان استفاده کنند. معتقدم که کار خیر و عیادت هیچوقت بوق و کرنا ندارد. بعضی هنرمندان همراه با عکاس و خبرنگار می‌آمدند! این کار اصلا صحیح نبود. خیلی‌ها شبانه به عیادت مرتضی آمدند ولی هیچکس اصلا متوجه نشد.

*در روزهای قبل از فوت مرتضی، خیلی از دوستان و اطرافیانش می‌گفتند حال مرتضی خوب است و به زودی مرخص می‌شود. در حالی که بعد از درگذشت او گفتند، ما نمی‌خواستیم مردم بفهمند که حال مرتضی وخیم است. آیا این مساله صحت دارد؟

بله، این طور بود. خود مرتضی از این شدت زیاد بیماری اطلاع نداشت. خود من هم بارها بنابر مصلحت واقعیت را به او نگفتم. ما نمی‌خواستیم مردم را ناراحت کنیم، نمی‌خواستیم بفهمند خواننده‌ای که دوستش دارند حال بسیار وخیمی دارد. همه سعی می‌کردیم به مرتضی روحیه بدهیم. البته مرتضی اینقدر روحیه داشت که خودش به همه روحیه می‌داد می‌گفت وقتی بچه‌ها حالشان خوب نیست و به بیمارستان می‌آیند، اینقدر با آنها شوخی می‌کنم که حالشان عوض می‌شود. حتی روزهایی که در آی‌سی‌یو بود، ماسک را برمی‌داشت و با دوستان شوخی می‌کرد. آن روزها بیمارستان خیلی شلوغ بود. در اینجا از هواداران، کارکنان بیمارستان، تیم‌های پزشکی و دوستان مرتضی که آن روزها خیلی زحمت کشیدند، تشکر می‌کنم. افسوس که این هنرمند دوست داشتنی را از دست دادیم. امیدوارم دیگر شاهد از دست دادن زودهنگام هنرمندان کشورمان نباشیم.

*مرتضی هنرمندی با روحیه خاص بود. به رغم بیماری و مشکلاتش در یک سال گذشته اجراها و فعالیت هنری زیادی انجام داد. حتی گاهی از شدت بیماری بین اجراها زیر سرم می‌رفت. مشکلات باعث نمی‌شد تا تلاشش متوقف شود، این روحیه از کجا می‌آمد؟

پزشک مرتضی که یکی از بهترین و قدیمی‌ترین متخصص‌های ایران است، می‌گوید: «تا به حال بیماری با این روحیه ندیده‌ام.» واقعا مرتضی انسانی با روحیه‌‌ای عجیب بود. در شرایط بد و وخیم، او بود که به اطرافیانش روحیه می‌داد، معتقدم همیشه اتفاقات خاص، برای انسان‌ها خاص می‌افتد. قطعا یک انسان خاص بود که اسطوره شد.

*مردم و هواداران مرتضی با حضور عجیب و پرشور در تشییع‌جنازه‌اش نشان دادند که چقدر او را دوست دارند. این علاقه عجیب به مرتضی پاشایی از کجا می‌آمد؟

مرتضی در موسیقی پاپ خواننده بسیار خوبی بود. روحیات خاص و دلپاک بودن مرتضی باعث شد علاقه عجیبی به او پیدا کنند. همین که مثل ترانه‌هایش بود خیلی در علاقه زیاد مردم تاثیر داشت.

*در شخصیت مرتضی پاشایی چه نکات مثبت و شاخص‌تری وجود داشت که او را بزرگ می‌کرد؟

فقط هنر مرتضی نبود که او را دوست داشتند. شخصیت مرتضی باعث می‌شد که در ذهن مردم دوست داشتنی باشد. مرتضی مثل ترانه‌هایش بود. همان بود که می‌خواند ریا نداشت و خیلی خوش قلب بود، به همه احترام می‌گذاشت. مردم این هنرمندها را بیشتر از بقیه دوست دارند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 702
  • کل نظرات : 101
  • افراد آنلاین : 16
  • تعداد اعضا : 12
  • آی پی امروز : 45
  • آی پی دیروز : 301
  • بازدید امروز : 57
  • باردید دیروز : 614
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 57
  • بازدید ماه : 57
  • بازدید سال : 31,671
  • بازدید کلی : 938,559