درخشندگی موها با موادی کاملا طبیعی می تواند بسیار موثر بوده و نتیجه ای عالی در پی داشته باشد.

یکی قسمتهای صورت بانوان که در معرض توجه فراوان قرار دارد موهای آنها می باشد.در واقع مو یکی از عواملی است که میزان جذابیت شخص را تعیین میکند.آیا موهای کدری دارید که باعث میشود شلخته بنظر برسید؟ نگران نباشید با روش های ساده موجود در این مقاله میتوانید موهای کدر خودرا جایگزین موهایی درخشان کنید.

همه ما از محصولات گوناگونی برای موهای خود استفاده مینماییم که باعث کدر شدن آن میشوند و بعد از این امر متعجب میشویم. این ها محصولات ساختگی هستند هرچند براحتی میتوان از آثار مواد شیمیایی موجود در موها خلاص شد و ودوباره طراوت و شادابی را به آنها بازگرداند اما در واقع حضور طولانی مدت در آفتاب، زندگی در مناطق خشک ، در معرض محیط های دارای سیستم تهویه ودستگاه رطوبت گیر قرار داشتن از جمله عواملی هستند که باعث از بین رفتن درخشندگی موهایتان میشوند. برای داشتن موهایی براق کافی است از روش های ساده زیر استفاده نمایید فقط قبل از آن مطمئن شوید که موهایتان را باشامپو شسته اید.

شیوه های بازگرداندن درخشندگی به موهای کدر

سرکه یا وودکا : نصف فنجان سرکه یا وودکا را با یک لیوان آب مخلوط نمایید و پس از شستن کامل شامپو از روی موهایتان آن را استفاده نمایید. از این نوع درمان میتوانید دو یا سه بار در ماه استفاده نمایید. همچنین در استفاده از آن افراط نکنید زیرا خشکی و سختی موهایتان را سبب میشود. سرکه و وودکا هر دو پاک کننده های مناسبی جهت محو نمودن محصولات شیمیایی از روی مو هستند و البته پس از استعمال آنها موهایتان درخشنده تر از قبل بنظر میرسد.

آبلیمو : با ریختن آب دو عدد لیمو در یک لیوان آب آنرا رقیق نموده و پس از شستشوی آخر مورد استفاده قرار دهید. اسید سیتریک موجود در لیمو سبب تمیزی موها شده و همچنین درخشندگی آن ها را بدنبال خواهد داشت. و زمانیکه که در آفتاب قرار بگیرید یک یا دو درجه موهایتان را روشن میکند. میتوانید چای بابونه گیاهی را جایگزین آب نمایید. از شانه هایی با دندانه های پهن استفاده نموده تا آبلیمو در همه نواحی پخش شود.همچنین استعمال این شیوه سبب ایجاد رگه هایی روشن در موهایتان میشود.

جوش شیرین : استفاده از این محصول دو ویژگی مهم دارد که بعنوان اسکراب برای پوست و مو عمل میکند. یک فنجان جوش شیرین را با با مقداری آب مخلوط نمایید تا ماده ای خمیری بدست آید سپس آن را به موهایتان بمالید و بگذارید بمدت ۲۰ دقیقه بماند سپس آن را با آب سرد بشویید. اگر که عجله دارید یک قاشق سوپخوری جوش شیرین را با شامپوی خود مخلوط نموده و سپس بشویید. این روشی مناسب برای درخشان نمودن مو و پاک نمودن محصولات شیمیایی از میان مو است.

نرم کننده مو : هیچوقت فراموش نکنید که بعد از شامپو زدن از نرم کننده استفاده نمایید زیرا سبب باقی ماندن رطوبت در میان موها شده در نتیجه درخشندگی آنها را بهمراه خواهد داشت. اگر بعلت داشتن موهایی چرب از استفاده از نرم کننده خودداری مینمایید یک راه حا مناسب برای شما داریم. دفعه بعدی که قصد دوش گرفتن داشتید در حالیکه شامپو را به ریشه مو میمالید ، نرم کننده را به ساقه مو بمالید که این عدم چسبندگی(عدم چربی) موهایتان را بهمراه خواهد داشت. همچنین چربی های طبیعی ایجاد شده توسط کف سر به قسمتهای انتهایی مو نمیرسد و در نتیجه موها خشک وبدون مواد مغذی رها میشوند. با استفاده از این روش موهای شما از ریشه تا ساقه مرطوب و تمیز خواهد بود.

استفاده از روغن گرم : موهای شما نیز همانند پوستتان برای صاف ماندن به رطوبت نیاز دارند بعلاوه خشکی باعث آسیب دیدن مو میشود. یکی از روش های درمانی در این زمینه استفاده از روغن گرم است. زنان هندی به داشتن موهایی ضخیم و براق شهرت دارند که رمز زیبایی موهایشان استفاده از روغن نارگیل و کرچک است که برای گرم شدن مدتی در آفتاب قرار گرفته اند. آنها روغن را به ساقه های مو می مالند و کف سر با آن به آرامی ماساژ میدهند. بعد از دوساعت مو با استفاده از پودر حنا و یا پودر شیکاکای شسته میشود و در آخر میتوانید موهایتان را شامپو کنید. توجه کنید که از این نوع درمان میتوانید هر هفته استفاده کنید.

آووکادو و ماست : در حالیکه روش های بالا آسیبهای ایجاد شده در مو توسط مواد شیمیایی را درمان میکنند همچنین امکان دارد باعث از بین رفتن رطوبت طبیعی کف سر شوند. برای بازگرداندن سلامتی به موهایتان و درمان آسیب های پوست آن یکعدد آووکادو را بکوبید و با ماست مخلوط نمایید. سپس این محلول مغذی را به موهایتان بمالید. موهایتان را بمدت یکساعت بپوشانید و بعد آن را با آب سرد بشویید. همچنین میتوانید مایونز را جایگزین ماست نمایید.

عدم استفاده ازسشوار : آیا بطور مداوم از سشوار جهت خشک کردن موهایتان استفاده میکنید؟ یکی از عواملی که سبب از بین رفتن درخشندگی موهایتان میشود سشوار است. گرمای مداوم سبب از بین رفتن چربی طبیعی موجود شده و در نتیجه خشکی مو را بهمراه دارد. یکی از رازهای داشتن موهایی براق این است که اجازه دهید خودشان خشک شوند.

 

نکته دیگری که در آخر باید ذکر شود این است که زمانیکه در حال دوچرخه سواری هستید موهایتان را برای جلوگیری از آسیب دیدن در برار اشعه خورشید،آلودگی و باد در بالاترین نقطه ببندید و یا با روسری بپوشانید.همچنین سروم و شامپوهای هیدراته مو را خریداری نمایید زیرا دارای سولفات نیستند.