loading...
سرگرمی
محسن بازدید : 126 جمعه 15 اسفند 1393 نظرات (0)

استخدام ۱۱ هزار نیروی خدماتی با مدرک لیسانس در آموزش و پرورش

ماجرای درخواست تبدیل وضعیت ۱۱ هزار نیروی خدماتی با مدرک لیسانس و فوق لیسانس که در دولت قبل استخدام شده بودند مدتی است که مطرح شده است. مصوبه جامع هیئت وزیران درباره تفویض اختیارات اداری و استخدامی با عنوان “طرح مهرآفرین” با امضای معاون اول رئیس جمهور وقت در دی ماه ۱۳۹۱ ابلاغ شد.
به گفته نظری رئیس مرکز برنامه ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش ” متاسفانه بسیاری از این استخدام‌ها بدون توجه به نیازهای وزارت آموزش و پرورش بوده است. در دولت قبل، مقرر شد ۱۱ هزار نیرو با استفاده از طرح مهرآفرین برای کارهای خدماتی با مدرک سیکل جذب شود که بعداً مشخص شد ۷۰ درصد این افراد دارای مدرک لیسانس و فوق لیسانس بوده و اکنون حاضر نیستند در پست‌های خدماتی کار کنند.”
اسفندیار چهاربند، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در همین راستا و در پاسخ به اینکه شنیده می‌شود برخی از این نیروهای خدماتی که دارای مدرک دانشگاهی اند خواستار ارتقای رتبه شغلی خود شده‌اند اظهار کرد: این نیروها رسما نیامدند و از ما این درخواست را نکرده‌اند.
وی افزود: اما تعدادی از نیروهای ما که در قالب طرح مهرآفرین به عنوان نیروی خدماتی و دیپلم استخدام شدند، ظاهرا قبلا لیسانس داشتند و به هنگام استخدام آن را ابراز نکرده بودند و حالا که استخدام شدند خواهان تبدیل وضعیت هستند.
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران تصریح کرد: این برخلاف تعهد این افراد و مغایر با فلسفه ردیف استخدامی برای استخدام نیروی خدماتی است و تصمیمی برایشان گرفته نشده و باید با همان رتبه، رشته و سمتی که استخدام شدند به خدمت خود ادامه بدهند.


 استخدام ۵۰۰۰ نفر ااز فارغ التحصیلان دانشگاه ها در آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش دولت یازدهم از وجود ۱۱۰ مدرسه تک دانش آموزی در سطح کشور خبر داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) -منطقه سمنان، علی اصغر فانی در شورای آموزش و پرورش استان سمنان که با حضور استاندار، نمایندگان استان در مجلس، فرمانداران و مسئولان این استان برگزار شد، با اعلام این خبر، اظهارکرد: وجود این مدارس در اقصی نقاط کشور حکایت از وجود عدالت آموزشی در کشور دارد که از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
وی ادامه داد: علاوه بر این در سطح کشور ۵۰۰۰ مدرسه وجود دارد که بین یک تا ۵ دانش آموز دارند.
نیمی از معلمان کشور تا ۱۰ سال دیگر بازنشسته می شوند
وی در ادامه از بازنشسته شدن نیمی از معلمان کشور تا ۱۰ سال دیگر خبر داد و افزود: افزون بر ۵۰۰ هزار فرهنگی این وزارتخانه ظرف ۱۰ سال آینده بازنشته می شوند.
فانی به برنامه وزارتخانه متبوع خود برای جایگزینی این حجم از نیروی انسانی اشاره کرد و با بیان اینکه توسعه متوازن و ساماندهی نیروی انسانی در قالب اجرای طرح‌های جایگزینی این نیروها در کشور به اجرا در می‌آید، توضیح داد: با جایگزینی نیروهای فرهنگی سعی می‌شود در مناطقی که ازدیاد نیروی انسانی وجود دارد نیروی جدید بکارگیری نشده و در مناطقی که با کمبود نیروی انسانی مواجه‌ایم از نیروهای بومی استفاده شود.
بازگشت بازنشسته ها به مدارس
وی ادامه داد: طرح بازگشت معلمان و فرهنگیان بازنشسته به مدارس به منظور حمایت معلمان جدیدالورود در آموزش و پرورش اجرایی می شود.
وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: در اجرای طرح بازگشت معلمان و فرهنگیان بازنشسته به مدارس که با هدف انتقال تجربیات نسل قبل به نیروهای جدید آموزش و پرورش اجرا می‌شود نیروهای بازنشسته به صورت افتخاری به مدارس باز می‌گردند.
استخدام ۵۰۰۰ نفر از فارغ‌التحصیلان سایر دانشگاه‌ها
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به احیای ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان خاطرنشان کرد: برگزاری دوره‌های ۴ ساله از طریق جذب داوطلبان در کنکور سراسری تنها یکی از روش‌های آموزش و تأمین نیروی انسانی در آموزش و پرورش است و در اجرای ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان می‌توان از فارغ‌التحصیلان سایر دانشگاه‌ها که در آزمون ورودی به آموزش و پرورش قبول می‌شوند با برگزاری دوره‌های یکساله از آنها به کارگیری کرد.
فانی با اشاره به اینکه دستورالعمل این مهم هم‌اکنون آماده شده و در آینده‌ای نزدیک به ادارات کل آموزش و پرورش استانها و دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور ابلاغ می‌شود، افزود: درهمین ارتباط یک درخواست از سوی وزارتخانه به منظور صدور مجوز برای استخدام ۵۰۰۰ نفر از فارغ‌التحصیلان سایر دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش تنظیم و به دولت ارایه شده است که دکتر نوبخت معاونت نیروی انسانی ریاست جمهوری در این خصوص شفاها قول مساعد داده است.
وی تربیت معلم و بهسازی نیروی انسانی موجود در نظام تعلیم و تربیت در دانشگاه فرهنگیان را دو رسالت وزارتخانه تحت امر خود و زیرمجموعه‌های آن دانست و اظهار کرد: تربیت معلم جدید تنها یکی از رسالت‌های این دانشگاه است و دانشگاه فرهنگیان به دنبال بهسازی نیروی انسانی موجود در نظام تعلیم و تربیت کشور نیز است.
ایجاد ۱۰۱ پژوهشرای دانش آموزی در سال جاری
وی از ایجاد ۱۰۱ پژوهشرای دانش آموزی طی سال جاری در کشور خبر داد و گفت: تا پیش از سال ۸۴، در سراسر کشور تنها ۲۳۰ پژوهش‌سرای دانش‌آموزی وجود داشته که این تعداد با افزایشی ۷۰ واحدی به ۳۰۰ پژوهش‌سرا در سال گذشته رسید.
این عضو کابینه یازدهم، با اشاره به افزایش چشمگیر این پژوهشسرا ها در سال جاری، یادآوری کرد: با ایجاد ۱۰۱ پژوهش‌سرا در سال جاری ، شمار پژوهش‌سرای دانش آموزی در کشور به ۴۰۱ پژوهش‌سرا رسید.
راه اندازی ۵۰ آزمایشگاه نانو در پژوهش سراهای دانش‌آموزی کشور تا پایان سال
وزیر آموزش‌ و پرورش با اشاره به برنامه این وزارتخانه برای راه اندازی ۵۰ آزمایشگاه نانو در پژوهش سراهای دانش‌آموزی کشور تا پایان سال جاری، اظهار کرد: این وزارتخانه به دنبال گسترش تجهیزات و امکانات پژوهش سرای‌های دانش‌آموزی است.
فانی گفت: راه اندازی این آزمایشگاهها در رشد علمی دانش آموزان و آینده سازان ایران اسلامی نقش بسزایی خواهند داشت.
تحصیل ۱.۷ درصد از دانش‌آموزان کشور در مناطق آزاد
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱.۷ درصد از دانش‌آموزان کشور در مناطق آزاد مشغول تحصیل‌اند، ادامه داد: در همین ارتباط تفاهمنامه‌ای با سازمان مناطق آزاد کشور منعقد شده که این سازمان را موظف به تامین هزینه‌های تحصیلی این دانش‌آموزان از طریق همکاری با وزارتخانه آموزش و پرورش کرده است.
وی با اشاره به اهمیت سلامت جسمی دانش آموزان به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با وزارت ورزش و جوانان در همین ارتباط اشاره و اظهارکرد: براساس این تفاهم‌نامه فضاهای ورزشی کشور در نوبت صبح در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته و مدارس کشور نیز در نوبت عصر به ترویج ورزش همگانی اختصاص می‌یابد.


 استخدام مربیان پیش دبستانی در دستور کار وزارت آموزش وپرورش

معاون آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: استخدام مربیان پیش دبستانی در دستور کار این وزارتخانه است.
بیش از۲۷ هزار مربی پیش دبستانی در کشور تدریس می کنند.
دیمه ور در نشست گردهمایی مدیران مدارس ابتدایی استان افزود: زمان آزمون استخدامی مربیان پیش دبستانی مشخص نیست اما در آینده ای نزدیک اعلام می شود.
وی همچنین از به کار گیری طرح جامع احیای معلم راهنما در سال تحصیلی جدید در مدارس ابتدایی روستایی کشور خبر داد و گفت: معلمهای راهنما با هدف آموزش بالینی و نظارت بر تعلیم و تربیت معلمهای ابتدایی و چند پایه روستایی فعالیت می کنند.
دیمه ور افزود: پارسال ۵۲ درصد نوآموزان پیش دبستانی چهار تا پنج سال در مراکز پیش دبستانی کشور نام نویسی کردند که در مقایسه با مدت مشابه ۱۲ درصد افزایش داشته است.
وی گفت: افزایش کیفیت یادگیری در مدارس ابتدایی از برنامه های وزارت آموزش و پرورش است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در این نشست گفت: ۵۰ درصد دانش آموزان استان در مقطع ابتدایی تحصیل می کنند.
کرمپور افزود: محور برنامه های آموزش و پرورش هرمزگان سند تحول بنیادین است که این طرح با جدیت در حال اجراست.
وی گفت: اکنون ۱۸۴ هزار و ۶۳۵دانش آموز در یکهزار و ۹۳۴ آموزشگاه در دوره ابتدایی مشغول تحصیل هستند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 702
  • کل نظرات : 101
  • افراد آنلاین : 72
  • تعداد اعضا : 12
  • آی پی امروز : 258
  • آی پی دیروز : 36
  • بازدید امروز : 446
  • باردید دیروز : 44
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 1,026
  • بازدید ماه : 5,865
  • بازدید سال : 31,446
  • بازدید کلی : 938,334